unpocoloco.blogg.se

Bem-vindo ao Brasil

Publicerad 2013-12-15 14:48:33 i Allmänt,

Hjääääälp!
 
Det kan inte va sant. Hur fan kan man vara så jävla klantig. Inte ens en timme har gått och passet är redan borta. Med pumpandes svettpärlor som febrilt letar sig fram genom dammtäckta sporer inser jag att jag inte har kvar den röda lilla boken som bevisar vem jag är.
 
-Mi-ka-el, Mi-ka-el, passaporte.
 
Med en otrolig lättnad får brasilianaren känna på en riktig svensk björnkram innan passet glider ner i en slumpvis vald ficka. Där whiskeyn går in går...
 
Ett bra tips när man reser själv är att resa nykter. ´Nuff said!
 
Hoppar på bussen som ska ta mig till vandrarhemmet och som jag har kollat upp färdvägen till på mellanlandningen i Heathrow. framförhållning, gott folk, framförhållning. Apropå hållning, alla som har druckit ett par gånger vet hur svårt det kan vara att hålla sig och efter ett tag känns bussresan tillräcklig varpå jag väljer att kliva av för att lätta på trycket. Efter lite yrande och irrande tar det ett tag innan en taxichauffor tror att han har plockat upp ett mongo;
 
Jag: CabanaCopa! CabanaCopa youth hostel.

Taxichaufforen: Copa Cabana?
 
Jag: No, no. Cabana Cooopa
 
Taxic: Copa Cabana?
 
Jag: Nooooo, Ca-ba-na C-O-P-A. Hotel pero no Hotel. Pequeno hotel. Por juegos, young people hotel.
 
Taxichaufforen tänker: jag låter den här idioten prata på tills jag hittar någon som kan engelska...
 
Efter mycket ´om´ och lite ´men´ så står jag framför receptionsdisken och blir omhändertagen av en skön säng.
 
PS. Det tog ett tag men nu ska uppdatering med foton ske allt oftare.

Kommentarer

Postat av: Linus

Publicerad 2013-12-16 01:57:26

Ska bli sjukt kul att följa detta Mick! Ha en skön resa

Postat av: Babak

Publicerad 2013-12-16 05:23:27

låter sjukt kul already!

Postat av: jeeran

Publicerad 2013-12-16 08:07:06

OJOJO.. ta det lugnt nu A man saka RESA NYKTER!!!haha

Postat av: jeeran

Publicerad 2013-12-16 08:07:40

och upp med bilderna!!

Postat av: Kalle/farsan

Publicerad 2013-12-16 12:24:29

Tja! Det kunde va jag som va ute o reste, kände igen mig totalt:-)Ta nu hand om dig grabben o be careful out there!!Ska bli roligt o spännande o följa dina bravader! Björnkramar från Sweden. Love you!

Postat av: Tobbe

Publicerad 2013-12-16 20:24:24

HAHAHAHA...antar att du är i Buenos aires nu. Tog obehagligt lång tid för dig att ge liv ifrån dig. Tog för givet att du fastnat i favelan. Skippa bussarna i Bolivia och Peru.

Svar: Jag har inte lart mig att beema mig annu sa det blir inte mycket till valmojlighet. passar pa att njuta av flyget tills Peru/Bolivia. Sparar favelan till slutet av resan. Man vill ju ha kvar passet atminstone =)
Michael Marlin

Postat av: Kalle/farsan

Publicerad 2013-12-17 11:25:00

Ja, för fan, åk inte dom där gamla bussarna som aldrig har besiktas nångång!!! Det händer ju olycker hela tiden. Kosta på dig en taxi.

Svar: Det var bara en lokalbuss jag akte med fran flygplatsen. Sparar bussarna till Peru/Bolivia/Road of Death Ohwiiiiiiii
Michael Marlin

Postat av: agnes

Publicerad 2013-12-17 22:32:21

cabana copaaaa. garvar redan ihjäl mig. det här ska bli kul :D

Svar: Nu steg pressen. Skoja bara. Maste ladda upp foton men inte sa latt med dessa retarded computers/internet connections
Michael Marlin

Postat av: Albin

Publicerad 2013-12-19 02:46:59

Fram med fotona nu ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela