unpocoloco.blogg.se

Rio de Raineiro

Publicerad 2013-12-19 02:49:00 i Allmänt,

 
 
 
Där du stod du, Jesus, välkommnande med öppna armar men helt förstenad. Och konstigt vore väl annars. Han har ju stått stilla där på kullen i mer än 90 år. Bygget av Christostatyn i Rio påbörjades 1922 för att fira Brasiliens självständighet. Rios berömda favelor däremot har inte lika högtidliga uppförandesyften. De byggdes av utblottade soldater i slutet av 1800-talet på jakt efter bostad. Okej, class dismissed. 
 
Rio min Mio. Du kan göra allting förutom att göra dig osynlig. Du omringar mig med en ny favela, en till strand och tolvtusen nya busslinjer att lära sig. Synd att regnet föll större delen av mina dagar men vi syns igen i slutet av min sejour på denna kontinent. Jag saknar dig redan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela