unpocoloco.blogg.se

São Paulo - Oändlighetens synonym

Publicerad 2013-12-21 21:43:24 i Allmänt,

São Paulo - du måste skämta. Jag kan typ sluta skriva nu för vad ska man berätta om en stad som man knappt har sett. Det är som att skriva en självbiografi när man är fem år eller en bok om Kama Sutra efter att ha sett Basic Instinct...
 
Ett ben framför det andra tog mig runt i stan men alla traditionella sevärdheter fick ge vika till förmån for gatulivet. Vandrade dessa berg- och dalbaneliknande vägar och avenyer på jakt efter det autentiska São Paulo. Jag undvek dem allra värsta områdena men det finns vissa fundamentala riktlinjer man bör anamma när man rör sig runt i mindre bemedlade områden och gettoromantiker som man är blir det svårt att hålla sig undan. Det gäller att stuva in din tvekan i frysen, inte titta runt, se inte vidare glad ut då det lätt kan sticka i ögonen på folk. Bär gärna smutsiga kläder med en sliten, onykter blick. Och för guds skull, ingen jävla kamera eller bling bling.
 
Här, här i gränslandets ingenmansland lever själarna som andas men som inte lever. Har rör sig karatärer med tvivelaktiga agendor, strykande omkring i periferin när mörket kidnappat natten. Om du stannar kvar spelas filmen som visas när alla har gått hem. Illegala substanser, köpbara romanser. Skygga skuggor, sugna suggor. Din nyfunna vän, vilken huggorm.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

Kommentarer

Postat av: Erik

Publicerad 2013-12-22 23:17:07

Riktigt kul att se bilderna! Glad att jag inte är där ändå.. Skulle vara kul med lite mer detaljer i inläggen tycker jag.

Svar: Tja ba Trygger!
Forsoker lara mig hur man kan lagga in kommentarer sammanlankade till bilderna men jag tar din mening som konstruktiv (positiv) kritik och anammar det framover. God Jul, Trygger, och Gott Nytt Ar =)
Michael Marlin

Postat av: Tobbe

Publicerad 2013-12-23 21:45:47

Gud jul!
Du har det garanterat bättre än mig. Ska laga mat till 12 vuxna + 10 barn. Mår allvarligt dåligt av allt kackel av alla fulla släktingar, tur att syrran är här! BRA....!

Svar: HAhahHA fan vilken tur for dessa 22 individer som far njuta av nästintill gastronomisk fulländing. God Jul Tobbe! Hälsa alla som är värda att hälsas
Michael Marlin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela