unpocoloco.blogg.se

Ett bokat hotell till ingen nytta

Publicerad 2014-01-15 22:40:00 i Allmänt,

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Luna, ahh Luna 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det hander inte ofta att man blir inbjuden pa middag fyra timmar efter man traffat nagon
 
 
Pa vag uppat for att se fyrverkerierna 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sitter här på stationen i Valparaiso o ba skriver
bussarna är fulla alla väntrum likaså
 
Letar efter vägar till Santiago i min iver
lika bra att inse att det inte kommer gå
 
Släcker törsten, sveper biran, här dricks ingen cider
min första buss går sex o tretti, baren stänger två
 
En massa ögon, tomma blickar, inga glada miner
ska man checka in nånstans eller vandra runt och gå
 
Dom frågar mig, förstår ej språket oj va tråkigt jag ba tiger
men tänker tillbaks på Luna där på bussen vi blev två
 
O två blev sju, inbjuden till en nyårsmiddag sent omsider
o tur va det, fyfan va tråkigt, ensam fira ett nytt år
 
O riktigt mäktigt, kan ej beskriva dessa galna fyrverkerier
som återkommer varje år, säg vad som detta slår
 
Störst pa hela kontinenten, om det råder inga tvivel
många bränder, galna gränder, du måste se det för förstå
 
Se nya platser, nya vänner, slippa tänka på avier
Jag älskar resa, fly från vintern, tillbaks när det blir vår
 
Men nu jag letar, skorna mina börjar likna mockasiner
En riktig fest, med fulla gator, men det, det var igår
 
Så var bor jag, det snälla paret svarar med chockerande miner
Det är långt, långt borta mer än ett kvarter, snarare tjugotvå
 
Du bor på Clave 545 du måste skämta där pågår strider
Valparaiso är farligt nog men Calle Clave värst ändå
 
Paso, Thinner, "Merka", Liner, jag valde chilenska viner
tur man höll sig borta för att leva ett till år
 
För nyårsmiddag med nya vänner, tomater skratt zucchiner
är bästa drog som går att få, säg kan man bättre må
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela