unpocoloco.blogg.se

Punta del Diablo - Surfing, yeah right

Publicerad 2014-01-12 05:01:08 i Allmänt,

2013-12-23
 
Efter alla stora stader var det dags for lite lantliv. Jag hade tur som hamnade pa Punta del Diablo, ett riktigt soft stalle langst med kusten i Uruguay. Dar firades julafton i ett mycket trevligt sallskap. Jag forsokte mig pa att sta pa den dar bradan som man tydligen kan glida pa vetten med men utan storre framgang. Allvarligt, jag tycker att jag har talang for mycket men nar det kommer till surfing lagger jag mig platt, bildligt och bokstavligt. Att bradan foljer med vagen och misshandlar en gor ju inte det lattare men skam den som ger sig. Jag tror att jag behover storre vagor. Eller inte. 
 
Pa julafton var det BBQ-party sa jag kopte lite smaskiga korvar och lat chilenarna agera Master Chef. Lite fyrverkerier, mycket softande, god mat, trevligt sallskap. Vad mer kan man onska nar man kommer som ny till ett stalle. Efter nagra dagar var det dags att dra vidare men innan hann man cykla runt en hel del. Cyklar ar ju nagot som jag kan, ni som kanner mig...
 
Nar min bestallda taxi inte kom forsokte jag hitta till busstationen utan storre framgang. Val frammehade bussen gatt och jag la mig och sov, tydligen, for tre poliser vackte mig och fragde pa nagot obegripligt sprak vad jag gjorde dar, troligtvis spanska. Jag bad dem skjutsa mig tillbaka till stallet dar jag hade bott och vad vantade dar..?
Mitt VISA-kort och leg som det schweiziska paret sa snallt taget om hand. Ibland spelar odet en rakt i handerna. Skona som dom var slangde dom mig i poolen nar jag holl pa dacka eftersom de visste vilken stress det var for mig.
 
Ett nytt forsok till busstationen, hoppade pa bussen och steg av i slutstationen, Montevideo, dar jag skulle ta baten tillbaka till Buenos Aires. Det enda problemet var bara att jag inte hade hamnat i Montevideo utan nagon annan stad. What the fuck! Positive thinking is the shit. Jag hittade en buss som tog mig till Videostan och sen bat till Buenos Aires. Tillbaka i Buenos Aires och dar hande det grejer kan jag lova...
 
Trassla inte in dig i jobbet
 
 
Den har skulle jag vilja glida i. Pa riktigt
 
 
Pittoreska fiskebyar bla bla bla. Visst, det ar fint men ar sa javla trott pa den beskrivningen
 
 
Mina skona brasilianska guzzar
 
Tid att forbereda Julaftonsmiddagen
 
 
Brazil woop woop
 
 
Soft med pool nar man e bakis
 
 
Forsok sjalva om ni vill men rakna med blamarken
 
 
Chill out-rummet
 
 
It´s a hard knock life, or not
 
 
Yeeej, 3 sekunder. I rad.
 
 
Det har var trejde hatten/mossan/kepsen. Ligger pa fem nu
 
 
Dags att gora det farligt for stadsborna...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Hanna Haspe

Publicerad 2014-01-12 09:46:36

Huvudbonader kan man aldrig ha för många. Cykla lugnt och SKICKA VYKORT!

Postat av: Linus

Publicerad 2014-01-12 12:20:13

Ser hur kul ut som helst!

Postat av: Kalle/farsan

Publicerad 2014-01-12 12:31:53

Undrar vad oddsen ligger på att du INTE ska tappa passet en gång till innan hemresan:-))

Postat av: Babak

Publicerad 2014-01-12 15:14:03

Skicka en cykel med din autograf...

Postat av: Erik

Publicerad 2014-01-12 21:50:41

Om du inte gjort det redan kan det vara idé att scanna in passet och maila till dig själv. Passkopior kan räcka långt..

Kul att följa annars!

Svar: Det e sant, har haft det forut men ackliga hotmail ber mig verifiera mitt konto for varje nytt land. Nu har jag en kopia i alla fall och det e tyvarr inte sa langt kvar. Befinner mig i Cuzco nu =)
Michael Marlin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela